måndag 28 april 2014

Veckans affirmation

 


God morgon allihopa!

Nu är det måndag igen och jag tar fram Äntligen måndag känslan igen! Solen skiner ute och det är fantastiskt fint med alla träd som håller på att slå ut. Mina pioner håller på att komma upp efter vintern och jag blir så glad över allt som händer just nu.

Jag lägger ju ut en affirmation varje vecka till er här på vår blogg men vad är då en affirmation?
 Jo, ordet kommer från latinets affirmatio som betyder försäkran. Affirmationer är fraser som upprepas i tal och i skrift í syfte att förbättra min livssituation. Affirmationer utgår från tanken att jag själv skapar min verklighet och att mina tankar är det som orsakat min nuvarande situationen. Lite hjälp på traven alltså...

Den här affirmation ger jag till er den här veckan. Hoppas den kommer till användning!!






/Maria





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar