torsdag 12 februari 2015

Välja att sprida glädje

God morgon alla!

Den här veckan har jag varit mycket i Stockholm och jobbat med lite olika uppdrag. Ofta känner jag stor tacksamhet över mitt underbara jobb och denna veckan är en sådan. Vilka fantastiska samtal jag får ta del av och vilka underbara människor jag får träffa!
En av sakerna jag gjort den här veckan är att jag har åkt mycket pendeltåg och tunnelbana. Jag förstår att det måste kännas lite trögt och trist för människor som gör det här dagligen - MEN vad svårt det är att se och upptäcka lite glädje här.

 
Kolla själva... det är nog ganska varmt, trångt och tröttsamt här. Men en dag den här veckan klev det på en äldre man och satte sig Han började prata med mig och tjejen som satt bredvid honom och han var så trevlig. Han var 85 år och berättade för oss lite om honom själv och också hur han väljer att försöka sprida lite glädje varje dag. Han var väldigt försiktig och frågade ett par gånger om han störde oss men nej, det gjorde han inte sa vi för det blev så trevligt. Tänk vad det gör mycket bara att en människa väljer att öppna sig lite och sprida lite glädje. Mer sånt vill vi ha!
 
Ha en trevlig dag!
 
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar