torsdag 14 april 2016

Rörelse är receptet

Jag tänkte skriva ett blogginlägg i förmiddags men kom liksom inte igång, inspirationen ville inte infinna sig. Jag bestämde mig då för att ta en promenad i det härliga vårvädret. För övrigt idag så blir det mycket sittande för min del, först några olika möten och sen en bilresa på nästan 30 mil ner till Skåne där jag ska jobba imorgon. Promenaden var därför extra välbehövlig.


Idag finns det mycket forskning som visar på vikten av att vi rör på oss. Fysisk aktivitet är inte bara nyttigt utan faktiskt livsviktigt. Hos vissa yrkeskategorier är fysisk aktivitet en naturlig del i det dagliga arbetet, men väldigt många av oss rör sig alldeles för lite under en arbetsdag. Behöver du öka din fysiska aktivitet under arbetsdagen? Hur kan du i så fall göra det? Att få in mer rörelse i vardagen är en viktig arbetsmiljöfråga.
Dagens promenad gjorde inte bara susen för kroppen den ökade också min kreativitet. Medan jag gick började jag formulera det här blogginlägget och nu har jag fått ner det i skrift. Fysisk aktivitet har så många positiva effekter. Rörelse är receptet i många sammanhang.
Ut och rör på dig nu!

/ Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar