måndag 20 juni 2016

Olika arbetsmiljöer

Hej och god morgon
I helgen har jag varit iväg och åkt lite färja. När jag satt i bilkön och väntade på att få köra ombord satt jag och fascinerades av de som arbetade där på färjan. De var så lugna, helt fantastiskt tydliga och verkade ha koll på precis allt. Jag uppmärksammade att det inte verkade helt ofarligt att arbeta i den här miljön men de verkade ändå så lugna. Undra hur deras riskbedömningar och rutiner ser ut tänkte jag. Jag tror att de nog arbetar ganska mycket med detta med tanke på hur lugnt och bra allt flöt på. De dirigerade  både långtradare, mindre lastbilar och vanliga bilar med van hand och med, som det verkade, glasklara rutiner. Imponerande!
Och tänk vilka olika arbetsmiljöer vi har, eller hur?



 
Ha en bra dag!
/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar