måndag 3 april 2017

Positiv inställning

Hej och god morgon på er allihopa!

Ny  vecka igen och tänk att det snart är påsk. Tiden går så fort. Jag älskar påsken, jag tycker det är en härlig högtid och att den samtidigt faller in på en härlig tid. Den kan överraska på många sätt och framför allt när det gäller vädret. Ibland snöar det och ibland är det nästan sommarvärme. Vi får se hur det blir i år...

Jag tänkte berätta lite mer om hur arbetet i gruppen som jag berättat om fortsatte. Efter vår träff när de landade i att de behövde sluta prata skit i gruppen så kom jag tillbaka. Det var inte det enklaste, var de överens om, att faktiskt sluta med det. Men de hade jobbat på och framförallt också vågat påminna varandra om att de inte skulle göra det. Dock var de alla överens om att det fanns mycket kvar att jobba med.

Vi gick tillbaka till vår bild om en frisk arbetsplats:



En stor del av gruppen hade önskemål om att fortsätta prata om det här med positiv inställning. En del av medlemmarna i gruppen hade pratat vidare kring vad de faktiskt pratade mycket om. De ansåg att många av dom i gruppen ägnade mycket tid åt att prata om det som inte fungerade, det de inte lyckades med och så vidare. Det skapar en negativ stämning också och deras förslag var att gruppen skulle börja prata mer om det som faktiskt fungerade och om det fanns problem, ta upp det på möten, istället för att älta det lite överallt. Bra, förslag tyckte jag och resten av gruppen och de enades om att detta skulle bli arbetet till nästa gång jag kom. Att inte älta problem och saker som inte fungerar utan vänta tills de hade ett möte där de kunde diskutera det och komma fram till en lösning. Bra!

Hur har du det på din arbetsplats?



Varma hälsningar,
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar